ÖZEL | Beşiktaş’ın Gökyüzü’ndeki temsilcisi Türk Hava Kartalları Derneği

Gündem Beşiktaş olarak Beşiktaş Derneklerini tanıtmaya devam ediyoruz.

A+
A-
2 Nisan 2020 13:36

Türk Hava Kartalları Derneği, Türk Hava Yolları ve iştiraklerinde çalışan spor gönüllülerinin bir araya gelmesiyle faaliyetlerine önce amatör olarak başlamış, bünyesine havacılığa, spora ve sosyal projelere destek veren üyeleri katmasıyla bu büyümeyi ve beklentileri karşılayabilmek adına 2017 mart ayı itibari ile resmi dernek statüsüne geçmiştir.

Türk Hava Yollarının her alanda öncü olduğu gibi Türk Hava Kartalları Derneği de spor dernekleri arasında Havacılık Meslek dalında kurulmuş ilk ve tek dernektir. Üyelerimizin büyük çoğunluğu havacılık sektöründe çalışan pilot, kabin ekibi, uçak teknisyeni ve yer hizmetlerinde görev alan kişilerden oluşmakla beraber havacılığa ve Beşiktaş’a gönül vermiş mühendis, avukat ve öğrenci üyelerimiz de derneğimizin çatısı altında bizlerle beraber güzel işlere imza atmaktadırlar.

Türk Hava Kartalları Derneği’nin faaliyetlerinden en çok dikkat çeken faaliyetlerini kendilerinden okuyalım…

KÖK HÜCRE KAMPANYASI

Hava Kartalları Derneği iki defa Vodafone park stadı içinde bulunan Beşiktaş JK Müzesi girişinde ve iki defa da Türk Havayolları’nın farklı yerleşkelerinde olmak üzere Kızılay Türkök ekibi ile birlikte kök hücre bağışı kampanyası düzenlemiştir. Kampanyanın en güzel yanı hangi takımın taraftarı olurlarsa olsunlar konu bir canı kurtarmak olduğunda, Beşiktaşlısı Trabzonlusu Fenerbahçelisi Galatasaraylısı Eskişehirlisi Bursalısı ve niceleri hepsi tek yürek olup ellerinden gelen desteği vermişlerdir. Bu kampanyalarda toplamda iki bine yakın bağışçı bulunmasında katkı sağlanmış ve bu bağışçılar arasından üç hasta için eşleşme sağlanarak yaşamsal desteklerine katkıda bulunulmuştur. İlerleyen zamanda bu sayının daha da artması için çalışmalar devam etmektedir.

LÖSEMİ HASTASI DENİZLİLİ ZEHRA ‘MIZI AĞIRLADIK

Beşiktaş ve havacılık aşığı, lösemi hastalığı ile mücadele eden on üç yaşındaki Zehra Taşkın kızımızı Denizli’den misafir ederek bizleri de çok mutlu eden bir gün yaşattık. Doktorundan uçabilir izni aldıktan hemen sonra uçak ile Denizli’den İstanbul’a gelen küçük kızımızı ve annesini önce THY Teknik uçak bakım atölye ve hangarını dolaştırdık, ardından simülatör ile eşsiz bir uçuş deneyimi yaşamasına vesile olduk. Bu güzel günün anısına kendisine Beşiktaş forması ve THY Uçak maketi hediye ettik.

KÖY OKULLARI PROJESİ

Köy Okulları projesi yeni başlayan bir proje olup bizlere ulaşan okullara üyelerimizin desteği ile ulaşmaya ve küçük bedenleri sevindirip bu ufak yaşta hem Beşiktaş hem de Türk Hava Yolları ile tanıştırmaya gayret gösteriyoruz. İlk yaptığımız Proje Manisa Köprübaşı’nda bulunan Şehit Şenol Uçtu İlköğretim 1. Sınıflarını ziyaret edip onlara havacılık camiasını ve taraftarı olduğumuz takımı anlatmak oldu. İhtiyacı olduğunu düşündüğümüz küçük armağanlar ile naçizane mutlu etmeye çalıştığımız, kendileri minik ama yürekleri kocaman çocuklar hem bize hem de siz değerli tüm Türk Hava Yolları çalışanlarına teşekkürlerini ilettiler.

Türk Hava Kartalları Derneği Başkanı Ömür Caninsan, bir anısını paylaşıyor: “Gündem Beşiktaş” okuyucuları ile ufak bir anımı paylaşmak istiyorum; 5-6 yaşlarındayım babam işi gereği İsviçre’ye gidip geliyor. O dönem itibarıyla şanslı çocuklardanım. Legolar, uzaktan kumandalı arabalar Türkiye de yokken ben bunlarla oynayabiliyorum. Yine bir iş seyahati dönüşü rahmetli babam bana ufak metal bir uçak hediye etti (B747 JumboJet). Bu uçağın kuyruğunda TWA yazmaktaydı. Havacılığı sadece o oynayabildiği ufak uçak maketi sanan bir çocuk için belli bir yaş alıp havacılık sektörü ile tanışıncaya kadar dünyanın en büyük havayolu şirketi TWA (Trans World Atlantic) oldu. Aslında gerçek biraz acıttı, büyüdüğümde öğrendim ki TWA çoktan iflas etmişti. Ancak buradan çıkarılacak asıl ders şirketimizi tanıtacağımız sevdireceğimiz kitle çocuklar olmalı. Bugünün çocukları yarın aidiyeti olan personellerimiz ya da potansiyel müşterilerimiz olabilirler. Bizler de Türk Hava Kartalları olarak bu konuda elimizden gelen gayreti göstermeye çalışıyoruz.”

TOFD İLE ORTAK ÇALIŞMA HAZIRLIKLARI

Dernek olarak son dönemlerde Omurilik Felçlileri Derneği ile birlikte yeni bir proje hazırlığına giriştik. Bilindiği üzere TOFD’nin “Kapak Olsun” projesi ile ihtiyacı olanlara tekerlekli sandalye temini yapılmaktadır. Yaptıkları çalışmaları, biriktirilen ve kendilerine getirilen kapakların nasıl depolanıp daha sonra bu plastiklerin nasıl Akülü arabaya dönüştüğünü bizlere detaylıca anlattılar. Bizler de Türk Havayolları’na ait yerleşkelerde kapak ve plastik artıkların toplanmasına yönelik etkin bir kampanya yürüterek kendilerine destek vermek için çalışma hazırlıklarımızı sürdürmekteyiz.

Bununla birlikte Türkiye Omurilik Felçlileri derneğinin kendi üyelerinden gönüllü arkadaşlar zamanlarını dernek binasında dikiş dikerek Keten kumaşlardan çantalar , bluzlar üretip sizlerin istediği şekilde baskı çalışmaları yaparak bu akülü arabalara daha fazla kaynak oluşturmak ve rehabilitasyon çalışmalarına destek vermek amacıyla çalışıyorlar. En kısa zamanda ortak projelerimizi hayata geçirerek katkı sunmaktan Türk Hava Kartalları Derneği olarak büyük mutluluk duyacağız.

KİMSESİZ VE KORUMA ALTINDAKİ ÇOCUKLARIMIZIN YANINDAYIZ

İyiliğe Uçanlar Platformu ve bugün itibari ile İyiliğe Uçanlar Uluslararası İnsani Yardım Derneğinden Sinem Hanımın da desteği ile koruma altında topluma kazandırılmaya çalışılan çocuklarımızla birlikte VodafonePark stadında üyelerimiz ile birlikte güzel bir müsabaka izleyip kendileri ile sohbet etme fırsatı bulduk. Bir kısmı üniversiteye hazırlanan bu kardeşlerimizin, kimisi evine bakmakla yükümlü, kimisi gurbette. Aslında tek eksikleri onların yanında olacak büyükleri… Bizler de fırsat buldukça onların yanında olmaya ve desteklerimizi esirgememeye gayret göstermek istiyoruz. Yine bu kısa vade içerisinde Küçükyalı Çocuk evlerinden Yirmi kişilik 8-11 yaş grubu çocuklarımızı da aynı şekilde misafir edip onlara da ağabeylik, ablalık yapmaya çalıştık. Bildiğiniz üzere bu tip organizasyonların ilgili kurumlardan izinlerinin alınıp hazırlıklarının tamamlanması oldukça uzun sürüyor. Ne şanslıyız ki Türk Hava Yolları gibi büyük bir markanın çalışanlarının oluşturduğu bir dernek olarak izinlerin alınması ciddi anlamda daha kolay oluyor. İşte bu markanın değeri ile bizler de elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz.

DİĞER DERNEKLERİMİZ İLE İLETİŞİM

Bir diğer önemli adımımız da şirketimiz çalışanlarının güven duyduğu Derneklerimiz ile sürekli iletişim halinde olmamız. Her daim birlikten kuvvet doğacağına olan inancımız tam. Her ne kadar bir spor derneği olsak da sporun birleştirici gücünü de kullanarak tüm paydaşlarımızla daha iyi neler yapabileceğimizi hem topluma hem de şirketimize özellikle vicdanı yönden nasıl bir ufuk açabileceğimizi kendimize dert ediniyoruz. En son hem Yönetim Kurulu Üyemiz hem de TALPA Başkanımız Sayın Hüseyin Murat Ersoy u makamında ziyaret ettik. Bu ziyaretten kısa bir süre sonra da kendilerinin hazırlığına başlamış olduğu Bahçelievler Şeyh Zayed Çocuk Evlerinin ihtiyaç listesini tamamlamak için Derneğimiz adına üyelerimizin desteği ile yardımda bulunduk. Amacı topluma hizmet olan Tüm sivil toplum kuruluşları ile beraber çalışmaktan gurur duyuyoruz.

SOSYAL ALANLAR OLUŞTURUYORUZ

Bir çoğumuz stres seviyesi yüksek, çalışma şartları ağır, zaman mefhumu olmayan ve çok fazla özveri gerektiren meslekleri icra ediyoruz. Bu konuda Havacılık camiasını motive edebilmek adına ellerinden geldiği şekilde çalışanlarına sosyal alan yaratmak için girişimlerde bulunuyor. Biz de dernek olarak üyelerimiz ve aileleri ile birlikte onlara sosyal alanlar yaratarak keyifli zamanlar geçirip iş yorgunluğu ve streslerini atmalarına yardımcı olmaya çalışıyoruz. Kahvaltı ve yemek organizasyonları gerçekleştirip, üye çocuklarımızı spor seremonilerine çıkartarak unutulmaz anlar yaşamalarına vesile oluyoruz.